13 January 2019, 15:14
Ben er na een week treinen weer aan toe gekomen. De olielekkage kan ook komen omdat het oliefilter na het scheuren van de motorsteunen een flinke optater heeft gekregen. Daarvandaan liep tenminste een aardig oliespoor dat uiteindelijk eindigde onderaan de carterpan.
Heb nu met veel kunst en vliegwerk de motorsteunen weer op hun plaats, niet zoals Marc adviseerde tegelijk maar na elkaar. Eerst links omdat ik daar het beste bij kon. Daarna rechts. Zo kwam ik erachter dat dit eigenlijk niet lukt zonder het oliefilter te verwijderen. Zo kwam ik ook achter de schade aan het filter.
Een *klus dus die op een brug veel sneller zou gaan. Wat ben ik blij!
Nu moet ik de boel nog vullen met olie en de rest weer terugmonteren. Om ruimte te krijgen heb ik bijvoorbeeld de luchtfilterslang richting inlaat weggehaald. Nu ik deze teruggeplaatst heb zie ik dat er aan de bovenzijde een aansluiting op de slang zit, vlak bij het gasklephuis. Het lijkt me toch dat hier een slang op hoort. Ik kan niet ontdekken welke slang hier op hoort. Alle slangen die ik kan ontdekken zijn aangesloten...
Wie zegt me waar ik het zoeken moet?
Heb nu met veel kunst en vliegwerk de motorsteunen weer op hun plaats, niet zoals Marc adviseerde tegelijk maar na elkaar. Eerst links omdat ik daar het beste bij kon. Daarna rechts. Zo kwam ik erachter dat dit eigenlijk niet lukt zonder het oliefilter te verwijderen. Zo kwam ik ook achter de schade aan het filter.
Een *klus dus die op een brug veel sneller zou gaan. Wat ben ik blij!
Nu moet ik de boel nog vullen met olie en de rest weer terugmonteren. Om ruimte te krijgen heb ik bijvoorbeeld de luchtfilterslang richting inlaat weggehaald. Nu ik deze teruggeplaatst heb zie ik dat er aan de bovenzijde een aansluiting op de slang zit, vlak bij het gasklephuis. Het lijkt me toch dat hier een slang op hoort. Ik kan niet ontdekken welke slang hier op hoort. Alle slangen die ik kan ontdekken zijn aangesloten...
Wie zegt me waar ik het zoeken moet?
![[Afbeelding: avatar.png]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/avatar.png)
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]