21 January 2019, 23:09
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21 January 2019, 23:15 door Marc1970.)
Ja. De zuiger gaat twee keer langs TDC per vonk, maar door de nokkenas er op te zetten zoals ie hoort, wordt het TDC van de compressieslag van cil. 1.
Alle 'normale' oorzaken heb je inmiddels allemaal wel nagekeken, tijd voor de abnormale. Het zou kunnen dat er iets verkeerd in elkaar is gezet ooit? Alle assen hebben pinnetjes en spieën zodat de poelies er maar op 1 manier opgaan, maar wie weet wat er ooit mee gedaan is.
Misschien liep die motor wel met alle bougiekabels 180 graden omgedraaid.
De buitenschil vd krukaspoelie kan ook losraken van de binnenkant, en dan hebben de streepjes 0 10 20 geen enkele relatie meer met de krukas. De motor draait gewoon door, want intern klopt alles nog.
Alle 'normale' oorzaken heb je inmiddels allemaal wel nagekeken, tijd voor de abnormale. Het zou kunnen dat er iets verkeerd in elkaar is gezet ooit? Alle assen hebben pinnetjes en spieën zodat de poelies er maar op 1 manier opgaan, maar wie weet wat er ooit mee gedaan is.
Misschien liep die motor wel met alle bougiekabels 180 graden omgedraaid.
De buitenschil vd krukaspoelie kan ook losraken van de binnenkant, en dan hebben de streepjes 0 10 20 geen enkele relatie meer met de krukas. De motor draait gewoon door, want intern klopt alles nog.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969