22 January 2019, 12:34
OK ik had me nog nooit verdiept in het wasted spark gebeuren maar dat betekent dat je inderdaad niet mis kan zitten met kleptiming icm vonktiming.
Dan snap ik vanaf nu ook niet meer waarom je motor niet aanslaat. Je hebt compressie, dubbel zoveel vonken als nodig en mengsel, de startmotor gooit m met minstens 200 rpm rond, Thunderbirds are go.
Maar goed, for the record, controleer toch maar of de kleppen gesloten zijn bij BDP van de compressieslag. Oftewel of alle poelies goed zitten.
Pff, ook als dit niet klopte zou je nog allerlei knallen en ploffen krijgen uit de uitlaat, ik heb nog geen motor gehad die niet eens een poefje wou doen na stevig doorstarten. Je hoort helemaal niks, ruikt niks, behalve een ronddraaiende startmotor? Bougies worden zeiknat?
Dan snap ik vanaf nu ook niet meer waarom je motor niet aanslaat. Je hebt compressie, dubbel zoveel vonken als nodig en mengsel, de startmotor gooit m met minstens 200 rpm rond, Thunderbirds are go.
Maar goed, for the record, controleer toch maar of de kleppen gesloten zijn bij BDP van de compressieslag. Oftewel of alle poelies goed zitten.
Pff, ook als dit niet klopte zou je nog allerlei knallen en ploffen krijgen uit de uitlaat, ik heb nog geen motor gehad die niet eens een poefje wou doen na stevig doorstarten. Je hoort helemaal niks, ruikt niks, behalve een ronddraaiende startmotor? Bougies worden zeiknat?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969