22 January 2019, 13:39
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22 January 2019, 13:54 door Chilm.)
(22 January 2019, 12:54)gerbenvdlindeu schreef: Massa is zeker weten goed? Heb laatst twee dagen lopen zoeken terwijl dit het probleem bleek te zijn, terwijl ik dacht dat hij wél goeie massa had.
Ja is echt goed, hangt ook nog als extraatje aan de minpool van de accu ;-)
(22 January 2019, 12:34)Marc1970 schreef: OK ik had me nog nooit verdiept in het wasted spark gebeuren maar dat betekent dat je inderdaad niet mis kan zitten met kleptiming icm vonktiming.
Dan snap ik vanaf nu ook niet meer waarom je motor niet aanslaat. Je hebt compressie, dubbel zoveel vonken als nodig en mengsel, de startmotor gooit m met minstens 200 rpm rond, Thunderbirds are go.
Maar goed, for the record, controleer toch maar of de kleppen gesloten zijn bij BDP van de compressieslag. Oftewel of alle poelies goed zitten.
Pff, ook als dit niet klopte zou je nog allerlei knallen en ploffen krijgen uit de uitlaat, ik heb nog geen motor gehad die niet eens een poefje wou doen na stevig doorstarten. Je hoort helemaal niks, ruikt niks, behalve een ronddraaiende startmotor? Bougies worden zeiknat?
Ik begin nu ook de kleppen en de poelies te verdenken Marc.
Ga het deksel deze week maar eens lichten en extra controleren, ook de klepspeling.
Heb er wel een andere nokkenas in gezet, dus geen T meer maar nu een V met veel meer lift en "duration" maar dat mag echt niets uitmaken als de kleppen daarna goed zijn gesteld en dat zijn ze (denk ik). Zou nog weer beter moeten werken dan mijn "Erland Cox" regrind.