22 January 2019, 21:25
(22 January 2019, 21:04)skidje schreef: OK. Heb het grotendeels gelezen. De neutraal stand van de automaat kan het niet zijn ivm de vonk die je gezien heb. 15 tanden en dan de blinde vlek met discussie omtrent draairichting. Maar die blinde plek moet normaliter bij startmotor zitten met cil 1 op bdp. Dat is het gemakkelijkst te overwegen.
Compressie test gedaan op alle cilinders?
De vonkversterker van de WS toch wel overgezet en niet toevallig verwisseld tijdens de motorswap?
Hoi Skidje,
blinde vlek opzoeken deed ik met cylinder 1 in bdp daarna ging ik er 15 naar links draaien dus dat klopt allemaal.
Compressietest op 1 cylinder gedaan, ja ik weet het

De WS is er niet af geweest en is ook geen 940 eindtrap maar eentje eindigend op 100 200 zoals voorgeschreven door Blabla.
Ergens anders kwam het verhaal naar boven dat ik misschien de nokkenas een slag gedraaid heb, schijnbaar doet de krukas 2 slagen op 1 slag van de nokkenas. Dan kan het dus zijn dat ik een hele stomme fout heb gemaakt.
Als aanvulling:
Typenummer bobine : 0 221 503 407 (van een Alfa Romeo).
Typenummer eindtrap : 0 227 100 200 (dacht van een 960)
E.e.a. in verband met een lagere "dwell time" van die onderdelen, cq zijn sneller op afgifte sterkte is mij verteld.
==================================
Volvo 945 - Blue Pearl*- LPT Polar 2.3 Limited Edition
B230-FK Turbo - 90+ ported*- 15G Ported - Airintake
Erland Cox Regrind - Blabla Chips - 3 inch exhaust
MBC on 0.95 - Wasted Spark - Sponsored by my wife
Volvo 945 - Blue Pearl*- LPT Polar 2.3 Limited Edition
B230-FK Turbo - 90+ ported*- 15G Ported - Airintake
Erland Cox Regrind - Blabla Chips - 3 inch exhaust
MBC on 0.95 - Wasted Spark - Sponsored by my wife