28 January 2019, 23:27
Misschien kan je het defecte onderdeel kan opsporen en nog nieuw kan vinden ergens? Er zijn niet heel veel van die B230K/Cisac 240's verkocht hier, in Engeland meer: https://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=231001
Er zijn eenvoudigere en betere carburateurs, maar het schijnt dat onderlinge afstanden van de vier bouten waar de Cisac op staat redelijk uniek zijn in de carb wereld. Lijst met allerlei vervangers van Weber: http://www.webcon.co.uk/Downloads/2008%2...20kits.pdf
Met inlaatspruitstuk en al kunnen B21A en B230A gevallen erop. De 740 B230K had een soortgelijke opzet maar dan met de Pierburg 2B5, en die kan je weer vervangen door een Weber DMTR wat een redelijk algemene carb is/was.
Er zijn eenvoudigere en betere carburateurs, maar het schijnt dat onderlinge afstanden van de vier bouten waar de Cisac op staat redelijk uniek zijn in de carb wereld. Lijst met allerlei vervangers van Weber: http://www.webcon.co.uk/Downloads/2008%2...20kits.pdf
Met inlaatspruitstuk en al kunnen B21A en B230A gevallen erop. De 740 B230K had een soortgelijke opzet maar dan met de Pierburg 2B5, en die kan je weer vervangen door een Weber DMTR wat een redelijk algemene carb is/was.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969