18 February 2019, 19:38
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18 February 2019, 19:43 door Marc1970.)
STel dan de choke wat anders af, wie weet. Is er ook een massadraad van kleppendeksel naar chassis?
De vacuumslangen is ook mee gegoogeld, en de originele opzet was al vrij complex. Belangrijk is dat de EGR thermostaat een vacuumslangetje heeft, dat zal die gele zijn vanaf het spruitstuk. Daar weet ik gelukkig erg weinig van af. TP30156 heeft een complete sectie over vacuum hoses.
En de verdeler krijgt vacuum vanaf de carb, via een 'delay nipple' die lijkt op z'n plek te zitten. Probeer s zonder delay nipple, of op de andere poort vd carb.
Ja dat zou best kunnen, dat de EGR klep open staat waardoor er vanaf de koude start al uitlaatgas bijgemengd wordt. Uitlaatgas vol onverbrande benzine, daardoor raakt het mengsel in de war. Probeer de EGR pijp (dat is die middenin de inlaat omhoog komt) eens los te draaien en stop er een kurk in weerskanten.
De vacuumslangen is ook mee gegoogeld, en de originele opzet was al vrij complex. Belangrijk is dat de EGR thermostaat een vacuumslangetje heeft, dat zal die gele zijn vanaf het spruitstuk. Daar weet ik gelukkig erg weinig van af. TP30156 heeft een complete sectie over vacuum hoses.
En de verdeler krijgt vacuum vanaf de carb, via een 'delay nipple' die lijkt op z'n plek te zitten. Probeer s zonder delay nipple, of op de andere poort vd carb.
Ja dat zou best kunnen, dat de EGR klep open staat waardoor er vanaf de koude start al uitlaatgas bijgemengd wordt. Uitlaatgas vol onverbrande benzine, daardoor raakt het mengsel in de war. Probeer de EGR pijp (dat is die middenin de inlaat omhoog komt) eens los te draaien en stop er een kurk in weerskanten.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969