19 February 2019, 14:31
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19 February 2019, 17:02 door Marc1970.)
Neem de plaatjes van de B23A, die is van buiten hetzelfde op het kleppendeksel na.
De gele slang ging ws. naar een thermostaatdingetje in het blok geschroefd, die de EGR klep opent als de motor opgewarmd is. De EGR zou de relatie met de lange opwarmtijd kunnen zijn.
De 'delay nipple' is die met een geel randje erom, hangt vlakbij de verdeler, zo te zien. Dat lijkt in orde.
Die met de tiewrap is ws. de tweeling van het tuutje waar nu de verdeler op is aangesloten, probeer ze eens om te wisselen (maar daar verwacht ik weinig van). De poort die nu afgesloten is, is doorgaans degene die vacuum levert aan de verdeler.
Een slang die zomaar naar beneden gaat kan niet kloppen, daar krijg je last mee. Ik denk dat die aan de vlamdover vast zit of hoort te zitten, onderdeel vd carterventilatie: http://volvolvo.nl/thread-9354.html zelfde slangetje.
De gele slang ging ws. naar een thermostaatdingetje in het blok geschroefd, die de EGR klep opent als de motor opgewarmd is. De EGR zou de relatie met de lange opwarmtijd kunnen zijn.
De 'delay nipple' is die met een geel randje erom, hangt vlakbij de verdeler, zo te zien. Dat lijkt in orde.
Die met de tiewrap is ws. de tweeling van het tuutje waar nu de verdeler op is aangesloten, probeer ze eens om te wisselen (maar daar verwacht ik weinig van). De poort die nu afgesloten is, is doorgaans degene die vacuum levert aan de verdeler.
Een slang die zomaar naar beneden gaat kan niet kloppen, daar krijg je last mee. Ik denk dat die aan de vlamdover vast zit of hoort te zitten, onderdeel vd carterventilatie: http://volvolvo.nl/thread-9354.html zelfde slangetje.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969