RDW maak ik me niet druk over, het wordt veel degelijker dan wat er standaard onder zit, en daar wordt tot op de dag van vandaag lekker mee gesprongen en gestuiterd. 760 van 1400kg, vs 142 met iets minder dat 1200..
Vanavond de boel in versmalde vorm weer gepast onder de tuut, de voorste bevestigingen vallen nagenoeg centraal onder de balken van de auto (geluk is met de dommen..) Daar komen een paar stevige montagepunten voor. Zodra die zitten (gewoon door en door geschroefd zoals een trekhaak of schokdemperbevestiging..) en voor deze proto met sleufgaten. Dan wordende definitieve achterste punten bepaald, waarvoor het idee al bestaat.. en dan hangt de boel eronder..
Omdat er aan de oorspronkelijke bevestigingspunten, anders dan het versmallen, niets is veranderd. Beweegt de boel zoals ontworpen voor de 760, met dat verschil dat het wiel nu verticaal blijft ipv alle kanten op zoals een vaste as dat doet. Het wiel aan de andere kant heeft geen flauw idee wat z'n broertje doet.. Met het standaard wiel alle ruimte, wiel zit ook nagenoeg (want de boel staat op een poot..) op de juiste plek en kan nu ook het binnenscherm niet meer halen, wat voorheen op een schuin genomen verkeersdrempel noal eens met het bredere rubber muziek opleverde, en een gepolijst binnenscherm..
De bumpstop krijgt een nieuw plekkie toegewezen, wellicht de schroefveer ook icm de schokdemper, gaandeweg vindt het z'n plek wel..
De beugel voor de Panhardstang moest nu wél het veld ruimen, vanwege de versmalling. Snel er af geslepen, tank ook maar uit de weg om er bij te kunnen (kom je er achter de een '74er al een retourleiding-aansluiting voor een injectie afgedopt heeft zitten, bij mijn weten is er in '74 geen Injectie geweest.. Dus voorbereiding op de 240 met een E..)
SATI4359 by 63Jambon, on Flickr
UMHI0861 by 63Jambon, on Flickr
TYJA9327 by 63Jambon, on Flickr
Dit is van achteraf gezien, deze bevestigingbus hangt nog een beetje 'ongeveer', verwacht wordt dat we um onder dezelfde hoek gaan zetten als de balk, zodoende kan er een mooie bevestiging gemaakt worden. De bevestigingen v+a vallen om de balk, eea wordt door en door vastgebout met een dikwandige bus er doorheen, gelijkend een trekhaakmontage. Komt ramvast te zitten..
KWYT0375 by 63Jambon, on Flickr
Vanavond de boel in versmalde vorm weer gepast onder de tuut, de voorste bevestigingen vallen nagenoeg centraal onder de balken van de auto (geluk is met de dommen..) Daar komen een paar stevige montagepunten voor. Zodra die zitten (gewoon door en door geschroefd zoals een trekhaak of schokdemperbevestiging..) en voor deze proto met sleufgaten. Dan wordende definitieve achterste punten bepaald, waarvoor het idee al bestaat.. en dan hangt de boel eronder..
Omdat er aan de oorspronkelijke bevestigingspunten, anders dan het versmallen, niets is veranderd. Beweegt de boel zoals ontworpen voor de 760, met dat verschil dat het wiel nu verticaal blijft ipv alle kanten op zoals een vaste as dat doet. Het wiel aan de andere kant heeft geen flauw idee wat z'n broertje doet.. Met het standaard wiel alle ruimte, wiel zit ook nagenoeg (want de boel staat op een poot..) op de juiste plek en kan nu ook het binnenscherm niet meer halen, wat voorheen op een schuin genomen verkeersdrempel noal eens met het bredere rubber muziek opleverde, en een gepolijst binnenscherm..
De bumpstop krijgt een nieuw plekkie toegewezen, wellicht de schroefveer ook icm de schokdemper, gaandeweg vindt het z'n plek wel..
De beugel voor de Panhardstang moest nu wél het veld ruimen, vanwege de versmalling. Snel er af geslepen, tank ook maar uit de weg om er bij te kunnen (kom je er achter de een '74er al een retourleiding-aansluiting voor een injectie afgedopt heeft zitten, bij mijn weten is er in '74 geen Injectie geweest.. Dus voorbereiding op de 240 met een E..)
SATI4359 by 63Jambon, on Flickr
UMHI0861 by 63Jambon, on Flickr
TYJA9327 by 63Jambon, on FlickrDit is van achteraf gezien, deze bevestigingbus hangt nog een beetje 'ongeveer', verwacht wordt dat we um onder dezelfde hoek gaan zetten als de balk, zodoende kan er een mooie bevestiging gemaakt worden. De bevestigingen v+a vallen om de balk, eea wordt door en door vastgebout met een dikwandige bus er doorheen, gelijkend een trekhaakmontage. Komt ramvast te zitten..
KWYT0375 by 63Jambon, on Flickr


![[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]](http://i264.photobucket.com/albums/ii178/Rayspictures_2007/Volvo%20miscelanous/fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg)