9 March 2019, 19:53
Grote kans dat het oliefilter niet goed vast heeft gezeten.
Dan gaat het ook lekken.
Je kan ook kijken of je kleppendekselpakking lek is deze zijn vaak lek.
En bij de oudere types het halve maantje achter op je cilinderkop n.v.t. bij de nieuwere motoren.
Vrij eenvoudig te doen en als deze lekt en je vervangt hem bereik je al een aardig resultaat.
Vergeet dan ook de rubberen ring van de vuldop niet.
Deze droogt ook altijd uit in de loop der jaren.
Wat ook een behoorlijke lekkage op kan leveren.
En als je olie ververst ook altijd het messing ringetje vervangen om je aftapplug in je carter.
Kleine dingetjes maar kan je een hoop narigheid besparen en het zijn de kosten niet.
Mocht je nog een keer versnellingsbak of distributie eraf nemen doe dan meteen het volgende.
Gewoon gelijk de keerringen vervangen dan ligt het spul toch al los.
Zon keerring kost je 10 tot 15 euro zou hier niet op gaan beknibbelen.
Dan ben je verzekerd van jaren rijplezier zonder vervelende olie lekkages.
Maar als ik jou was zou ik het motorblok zo goed als het kan schoon maken.
Ga gewoon naar de action haal een busje of 6 van de remmenreiniger daar en ga er is flink mee tekeer op je motorblok.
Niet te zuinig mee doen gewoon flink erop blazen met dat spul werkt echt goed.
Compressor erbij met een luchtpistool en je kent je motor niet meer weer.
Dan sta je ervan te kijken hoeveel zooi en drap ervan af loopt.
Vervolgens een stuk gaan rijden en dan weer goed kijken waar het nou vandaan komt.
Want met een compleet versmeerde motor is het bijna niet te bepalen waar het nou echt lekt.
Nou genoeg info en tips lijkt me om mee aan de slag te gaan.
Dan gaat het ook lekken.
Je kan ook kijken of je kleppendekselpakking lek is deze zijn vaak lek.
En bij de oudere types het halve maantje achter op je cilinderkop n.v.t. bij de nieuwere motoren.
Vrij eenvoudig te doen en als deze lekt en je vervangt hem bereik je al een aardig resultaat.
Vergeet dan ook de rubberen ring van de vuldop niet.
Deze droogt ook altijd uit in de loop der jaren.
Wat ook een behoorlijke lekkage op kan leveren.
En als je olie ververst ook altijd het messing ringetje vervangen om je aftapplug in je carter.
Kleine dingetjes maar kan je een hoop narigheid besparen en het zijn de kosten niet.
Mocht je nog een keer versnellingsbak of distributie eraf nemen doe dan meteen het volgende.
Gewoon gelijk de keerringen vervangen dan ligt het spul toch al los.
Zon keerring kost je 10 tot 15 euro zou hier niet op gaan beknibbelen.
Dan ben je verzekerd van jaren rijplezier zonder vervelende olie lekkages.
Maar als ik jou was zou ik het motorblok zo goed als het kan schoon maken.
Ga gewoon naar de action haal een busje of 6 van de remmenreiniger daar en ga er is flink mee tekeer op je motorblok.
Niet te zuinig mee doen gewoon flink erop blazen met dat spul werkt echt goed.
Compressor erbij met een luchtpistool en je kent je motor niet meer weer.
Dan sta je ervan te kijken hoeveel zooi en drap ervan af loopt.
Vervolgens een stuk gaan rijden en dan weer goed kijken waar het nou vandaan komt.
Want met een compleet versmeerde motor is het bijna niet te bepalen waar het nou echt lekt.
Nou genoeg info en tips lijkt me om mee aan de slag te gaan.