16 March 2019, 17:34
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 March 2019, 11:25 door Grey240Polar.)
Updeetje...
Vandaag eindelijk in de gelegenheid geweest om wat werk aan de 245 te doen, waaronder de motor ontdoen van zijn oliefilm.
Tijdens het opwarmen van de motor bleek mijn eerste ingeving van een zwetende koppakking helaas toch juist te zijn.
Dit plekje leek donkerder te worden:
![[Afbeelding: YiQr3fA.jpg]](https://i.imgur.com/YiQr3fA.jpg)
En na iets langer opwarmen werd toch wel overduidelijk dat het de koppakking is en niet het oliefilter.
![[Afbeelding: ZnK8ieT.jpg]](https://i.imgur.com/ZnK8ieT.jpg)
Dit is recht boven het oliefilter, vandaar dat het daar zo nat was.
Op dit moment heb ik geen olie in het koelwater en bij de oliewissel, onlangs, was er ook geen koelvloeistof in de olie te zien.
Is dit desondanks een reden om op korte termijn voor een vervanging van de koppakking te gaan?
Zo ja, wat voor zaken kunnen dan het beste meteen ook vervangen worden?
Vandaag eindelijk in de gelegenheid geweest om wat werk aan de 245 te doen, waaronder de motor ontdoen van zijn oliefilm.
Tijdens het opwarmen van de motor bleek mijn eerste ingeving van een zwetende koppakking helaas toch juist te zijn.
Dit plekje leek donkerder te worden:
![[Afbeelding: YiQr3fA.jpg]](https://i.imgur.com/YiQr3fA.jpg)
En na iets langer opwarmen werd toch wel overduidelijk dat het de koppakking is en niet het oliefilter.
![[Afbeelding: ZnK8ieT.jpg]](https://i.imgur.com/ZnK8ieT.jpg)
Dit is recht boven het oliefilter, vandaar dat het daar zo nat was.
Op dit moment heb ik geen olie in het koelwater en bij de oliewissel, onlangs, was er ook geen koelvloeistof in de olie te zien.
Is dit desondanks een reden om op korte termijn voor een vervanging van de koppakking te gaan?
Zo ja, wat voor zaken kunnen dan het beste meteen ook vervangen worden?
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47