16 March 2019, 22:06
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 March 2019, 09:53 door Grey240Polar.)
Bedankt voor de antwoorden.
@Marc1970
Ik ga er even vanuit dat ik geen echte spetters had omdat de olie (10W40) nog niet was opgewarmd. We hebben het over hooguit 5 min. stationair draaien.
De B200F van 245 Nr. 2 klinkt overigens wel wat anders dan de B200F van 245 Nr. 1, vooral koud. Maar ik denk dat dat komt omdat ik bij Nr. 1 één keer de klepspeling heb gecontroleerd, en daarna (als in 100.000 km) nooit meer. Wellicht was die wat te groot geworden en kreeg daardoor een beetje een naaimachine geluid.
Maar kleppendeksel lichten en inspecteren kan nooit kwaad.
@Volvo240
De koppakking vervangen heeft nu even geen prioriteit, en als dat wel zo wordt ga ik het uitbesteden. Er zitten zoveel bouten en moeren die los moeten die half vergaan zijn (als in vast- èn deels weggeroest) dat ik mijn vingers er niet meer aan ga branden. Dat heb ik met 245 Nr. 1 wel eens gedaan, en dat ben ik niet vergeten. Gelukkig had ik toen ook nog een Amazon om me mobiel te houden.
Distrbutie is een riem, en die mag nog 50.000 km mee, bovendien is dat een relatief eenvoudige klus die ik zelf wel kan.
@Marc1970
Ik ga er even vanuit dat ik geen echte spetters had omdat de olie (10W40) nog niet was opgewarmd. We hebben het over hooguit 5 min. stationair draaien.
De B200F van 245 Nr. 2 klinkt overigens wel wat anders dan de B200F van 245 Nr. 1, vooral koud. Maar ik denk dat dat komt omdat ik bij Nr. 1 één keer de klepspeling heb gecontroleerd, en daarna (als in 100.000 km) nooit meer. Wellicht was die wat te groot geworden en kreeg daardoor een beetje een naaimachine geluid.
Maar kleppendeksel lichten en inspecteren kan nooit kwaad.
@Volvo240
De koppakking vervangen heeft nu even geen prioriteit, en als dat wel zo wordt ga ik het uitbesteden. Er zitten zoveel bouten en moeren die los moeten die half vergaan zijn (als in vast- èn deels weggeroest) dat ik mijn vingers er niet meer aan ga branden. Dat heb ik met 245 Nr. 1 wel eens gedaan, en dat ben ik niet vergeten. Gelukkig had ik toen ook nog een Amazon om me mobiel te houden.
Distrbutie is een riem, en die mag nog 50.000 km mee, bovendien is dat een relatief eenvoudige klus die ik zelf wel kan.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47