1 June 2019, 09:34
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 June 2019, 09:35 door Grey240Polar.)
Bedankt voor de antwoorden.
Het rammeltje bleek een losgetrilde bout te zijn van de beugel waarmee de voorpijp/vlampijp aan de versnellingsbak hangt.
Mijn vorige 245 gaf bij een koude motor altijd even de rotte eieren lucht, totdat de kat was opgewarmd. De kat hangt naar huidige maatstaven erg ver van de motor af en warmt daardoor niet zo snel op als wanneer die vlak achter het uitlaatspruitstuk zou zitten. Die auto haalde bij de APK elk jaar zijn emissie-eis van max 0,5 % CO (en één keer met de hakken over de sloot toen de brandstofdrukregelaar aan het stuk gaan was).
Ik heb geen idee of de kat die er nu onder hangt nog zijn inhoud heeft. Hoe waarschijnlijk is het dat een B200F de emissie-eis haalt zonder werkende kat?
Het rammeltje bleek een losgetrilde bout te zijn van de beugel waarmee de voorpijp/vlampijp aan de versnellingsbak hangt.
Mijn vorige 245 gaf bij een koude motor altijd even de rotte eieren lucht, totdat de kat was opgewarmd. De kat hangt naar huidige maatstaven erg ver van de motor af en warmt daardoor niet zo snel op als wanneer die vlak achter het uitlaatspruitstuk zou zitten. Die auto haalde bij de APK elk jaar zijn emissie-eis van max 0,5 % CO (en één keer met de hakken over de sloot toen de brandstofdrukregelaar aan het stuk gaan was).
Ik heb geen idee of de kat die er nu onder hangt nog zijn inhoud heeft. Hoe waarschijnlijk is het dat een B200F de emissie-eis haalt zonder werkende kat?
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47