2 June 2019, 10:35
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 June 2019, 10:40 door Grey240Polar.)
Dat ziet er iig veelbelovend uit.
Ik kwam bij mijn vorige B200F - opgewarmd, zonder luchtfilter en met vol ingetrapt gas - op waarden tussen 14,5 en 14,9 bar. Uiteraard eerst even de zekering voor de benzinepomp eruit gehaald.
Een eerdere test op dezelfde motor en met dezelfde compressietester gaf 13,3-13,8 bar, maar ik was toen vergeten het gaspedaal in te drukken. Zo'n kleinigheidje scheelt dus al best veel in het eindresultaat. Weet niet meer of de motor koud of warm was.
Een koude test op mijn huidige B200F gaf vergelijkbare waarden als jouw test - ik heb echter nog geen test gedaan "volgens het boekje".
Ik vraag me nu af: in hoeverre heeft de lagere compressieverhouding van een turbomotor invloed op het resultaat van een compressietest?
Ik kwam bij mijn vorige B200F - opgewarmd, zonder luchtfilter en met vol ingetrapt gas - op waarden tussen 14,5 en 14,9 bar. Uiteraard eerst even de zekering voor de benzinepomp eruit gehaald.
Een eerdere test op dezelfde motor en met dezelfde compressietester gaf 13,3-13,8 bar, maar ik was toen vergeten het gaspedaal in te drukken. Zo'n kleinigheidje scheelt dus al best veel in het eindresultaat. Weet niet meer of de motor koud of warm was.
Een koude test op mijn huidige B200F gaf vergelijkbare waarden als jouw test - ik heb echter nog geen test gedaan "volgens het boekje".
Ik vraag me nu af: in hoeverre heeft de lagere compressieverhouding van een turbomotor invloed op het resultaat van een compressietest?
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47