4 June 2019, 11:08
De verdeler uit elkaar halen is gewoon wat schroefjes los en weer vast. Niet eens echt nodig, er ligt onderin wel s wat stof of zo maar dat doet daar niemand kwaad. Kijk s of de grondplaat nog verdraait als je vacuum op de toeter zet, en de as nog verdraait t.o.v. de aangedreven onderhelft. Desnoods schoonmaken met lichte olie en weer afvegen (je wit geen rondspetterende olie bij de contactpuntjes).
Ook olie op het viltje onder de rotor en het OEL bakje aan de zijkant. Het opschuren van rotors en de punten in de verdelerkap wordt afgeraden, daarmee vergroot je alleen maar de afstand.
Het ruw lopen op deellast is toch wel een dubbele SU-open K&N-LPG dingetje. Die filters leveren eigenlijk te weinig weerstand. Op lage toeren is er te weinig vacuum bij het gasmengstuk om een goeie LPG flow op gang te houden, ook nog s verdeeld over de twee enorme openingen van de SU. Stationair is er uiteraard nog minder vacuum, maar dan wordt de LPG toevoer geregeld door de stationair schroef op de verdamper.
Kijk s of die andere Amazon misschien andere gasmengstukken heeft. Een kleine doorgang levert meer vacuum (en weerstand).
Je kon daar ooit glimmende ringen voor kopen, om de doorvoer van de K&N weer af te knijpen. Plak voor de probeer s driekwart van elk filter dicht met bruin plakband, dan moet ie beter gaan op LPG.
Ook olie op het viltje onder de rotor en het OEL bakje aan de zijkant. Het opschuren van rotors en de punten in de verdelerkap wordt afgeraden, daarmee vergroot je alleen maar de afstand.
Het ruw lopen op deellast is toch wel een dubbele SU-open K&N-LPG dingetje. Die filters leveren eigenlijk te weinig weerstand. Op lage toeren is er te weinig vacuum bij het gasmengstuk om een goeie LPG flow op gang te houden, ook nog s verdeeld over de twee enorme openingen van de SU. Stationair is er uiteraard nog minder vacuum, maar dan wordt de LPG toevoer geregeld door de stationair schroef op de verdamper.
Kijk s of die andere Amazon misschien andere gasmengstukken heeft. Een kleine doorgang levert meer vacuum (en weerstand).
Je kon daar ooit glimmende ringen voor kopen, om de doorvoer van de K&N weer af te knijpen. Plak voor de probeer s driekwart van elk filter dicht met bruin plakband, dan moet ie beter gaan op LPG.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969