23 July 2019, 10:44
Ook dit is inmiddels opgelost. Ik heb de motor eruit gehaald en bij een revisiebedrijf neergelegd. Die constateerde inderdaad wat Johan Laveyne al riep: het middelste nokkenaslager stond met de opening naar beneden ipv naar boven. Alle lagers zijn er uit gegaan en er zijn nieuwe gemonteerd, deze keer wel op de correcte manier. De weg van de oliegalerij naar de tuimelaaras is gecontroleerd en helemaal vrij.
Voor de zekerheid heb ik dat nokkenas-verdraait-lager verhaal bij het revisiebedrijf nog even genoemd maar dat werd resoluut van de hand gewezen. Ook het middelste lager zat met de goede spanning op zijn plek dus dat is echt verkeerd gemonteerd geweest. Minpuntje voor de desbetreffende monteur van Nordicar.
Nu ben ik nog even bezig met APK op de 245, daarna zal ik deze motor weer in de Amazon hangen.
Als het weer naar behoren loopt zal ik ook dat nog melden.
Dokter Laveyne: hulde voor de diagnose, ik was daar zelf echt niet uitgekomen!
Voor de zekerheid heb ik dat nokkenas-verdraait-lager verhaal bij het revisiebedrijf nog even genoemd maar dat werd resoluut van de hand gewezen. Ook het middelste lager zat met de goede spanning op zijn plek dus dat is echt verkeerd gemonteerd geweest. Minpuntje voor de desbetreffende monteur van Nordicar.
Nu ben ik nog even bezig met APK op de 245, daarna zal ik deze motor weer in de Amazon hangen.
Als het weer naar behoren loopt zal ik ook dat nog melden.
Dokter Laveyne: hulde voor de diagnose, ik was daar zelf echt niet uitgekomen!
Amazon 1967 B18
245 1976 B21A
244 1979 B21E
244 1984 B23
(Suzuki WagonR 2001)
(VW Polo 2008 TDI)
245 1976 B21A
244 1979 B21E
244 1984 B23
(Suzuki WagonR 2001)
(VW Polo 2008 TDI)