12 September 2019, 17:51
In het werkplaatshandboek staat een overzicht met al die nummers, helaas is de 0 231 170 185 op de B17A, de B19A en de B21A geleverd geweest in allerlei landen en jaren. JFU4 is een algemene codering voor diameter, vervroeging en aantal cilinders.
De 242, 244 en 245 is bijna alleen met de B21A verkocht in 1980 en 1981. Hele grote kans dat je 1980 blok een B21 is.
ALs je de kop eraf haalt om de cilinder te meten, kan je de koppakking nog wel gebruiken, dat zou ik in elk geval zonder bedenkingen doen. En de bouten ook, mits niet zichtbaar uitgerekt.
De 242, 244 en 245 is bijna alleen met de B21A verkocht in 1980 en 1981. Hele grote kans dat je 1980 blok een B21 is.
ALs je de kop eraf haalt om de cilinder te meten, kan je de koppakking nog wel gebruiken, dat zou ik in elk geval zonder bedenkingen doen. En de bouten ook, mits niet zichtbaar uitgerekt.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969