18 September 2019, 21:24
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18 September 2019, 21:25 door RM.)
Ik denk dat het niet alleen afstellen is, schudden kan ook betekenen dat je ergens een flinke vacuüm lek hebt. Zo heb ik een Ford transit mk2 en soms leek het wel of de motor van zijn steunen af wilde springen. Ik had alle ontsteking delen van vervangen voor nieuw. Kleppen gesteld en ook de timing met de stroboscoop. En ik kreeg hem toen een stuk beter stationair maar hij schudde nog wel teveel. Bleek dat de carburateur vacuüm te lekken bij de klep as.
Jou 245 is wat geavanceerder dan mijn transit mk2 uit 81, mogelijk heb jij zelfs injectie. Maar begin is met het vervangen van je bougies, kabels, 1 voor 1 vervangen anders is de kans groot dat je ze op de verkeerder bougie doet.
Spuit bij het inlaat spruitstuk is met WD40 als je motor ineens mooi begint te draaien heb je een vacuüm lek(ken)
Maar als je motor tijdens het rijden al zo erg schud dat je uitlaat afbreekt moet hij wel heel erg tekeer gaan. Zijn de rubbers van je motor steunen nog goed, zo ook van de bak. Als alles doorhangt dan krijg je gigantische onbalans in de aandrijf as die dit weer doorgeeft aan de motor en de uitlaat.
Echter kan een goede Volvo garage die gespecialiseerd is in de oudere Volvo’s na en proefrit al vrij snel een diagnose stellen. Ja je bent minimaal €60 ex btw per uur kwijt. Maar wat wij in een middag doen (als het lukt) doen zij in 2 tot 3 uurtjes. Voordeel is dat je garantie hebt. Ik ben geen leek met auto’s, en ik heb meerdere voertuigen waarvan er 2 (een volvo 945 en de Ford Fiesta van mijn vrouw) de auto’s zijn die absoluut moeten rijden en als 1 van de 2 kuren gaat krijgen breng ik ze weg. De rest is hobby en mag wat langer duren om ze zelf te maken. Ik zou naar een garage gaan voordat je zaken gaat vervangen die helemaal niet nodig zijn.
Suc6 met je keuze.
Jou 245 is wat geavanceerder dan mijn transit mk2 uit 81, mogelijk heb jij zelfs injectie. Maar begin is met het vervangen van je bougies, kabels, 1 voor 1 vervangen anders is de kans groot dat je ze op de verkeerder bougie doet.
Spuit bij het inlaat spruitstuk is met WD40 als je motor ineens mooi begint te draaien heb je een vacuüm lek(ken)
Maar als je motor tijdens het rijden al zo erg schud dat je uitlaat afbreekt moet hij wel heel erg tekeer gaan. Zijn de rubbers van je motor steunen nog goed, zo ook van de bak. Als alles doorhangt dan krijg je gigantische onbalans in de aandrijf as die dit weer doorgeeft aan de motor en de uitlaat.
Echter kan een goede Volvo garage die gespecialiseerd is in de oudere Volvo’s na en proefrit al vrij snel een diagnose stellen. Ja je bent minimaal €60 ex btw per uur kwijt. Maar wat wij in een middag doen (als het lukt) doen zij in 2 tot 3 uurtjes. Voordeel is dat je garantie hebt. Ik ben geen leek met auto’s, en ik heb meerdere voertuigen waarvan er 2 (een volvo 945 en de Ford Fiesta van mijn vrouw) de auto’s zijn die absoluut moeten rijden en als 1 van de 2 kuren gaat krijgen breng ik ze weg. De rest is hobby en mag wat langer duren om ze zelf te maken. Ik zou naar een garage gaan voordat je zaken gaat vervangen die helemaal niet nodig zijn.
Suc6 met je keuze.