27 June 2006, 08:44
Nog een duit in het zakje.........
De basis van de 200, de 140, heeft de meest zuivere, sierlijke lijn (eenvoudig, functioneel, maar wel enigszins lichtvoetig). De eerste 200 is eigenlijk een heel stuk zwaarder en lomper dan de 140 (heeft ook zijn charme...). Ik vind dat bij de facelift van model '81 het model een heel stuk is opgeknapt en wat slanker is geworden; de hoge neus van '83 doet daar weer afbreuk aan (maar oogt wel deftiger). Het plastic vanaf '86 is een slechte poging om het verouderde model te verhullen; uitzondering daarop is de 240 Polar, met consequent alles in het zwart, wat ook weer een bepaalde robuustheid geeft.
(wat een flauwekul eigenlijk , maar goed...
)
De basis van de 200, de 140, heeft de meest zuivere, sierlijke lijn (eenvoudig, functioneel, maar wel enigszins lichtvoetig). De eerste 200 is eigenlijk een heel stuk zwaarder en lomper dan de 140 (heeft ook zijn charme...). Ik vind dat bij de facelift van model '81 het model een heel stuk is opgeknapt en wat slanker is geworden; de hoge neus van '83 doet daar weer afbreuk aan (maar oogt wel deftiger). Het plastic vanaf '86 is een slechte poging om het verouderde model te verhullen; uitzondering daarop is de 240 Polar, met consequent alles in het zwart, wat ook weer een bepaalde robuustheid geeft.
(wat een flauwekul eigenlijk , maar goed...
)
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)

