28 September 2019, 21:55
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28 September 2019, 22:04 door Marc1970.)
Volgens mij wel, bij de APK keek ik wel s naar voor de gein en benzine-CO was altijd bizar laag. Mijn 240 had geen lambda sensor in de uitlaat (stekker was er ook af geknipt) maar wel een continue "lamda = 1 chip" , wegens LPG. Kat moet zichtbaar aanwezig zijn is dacht ik de eis, mag leeggeklopt zijn.
Misschien heeft jouw 240 een LPG installatie gehad ooit?
Dus zonder kat en een vast lambda signaal loopt de motor niet veel anders dan met, het enige wat mijn LPG 240 ervan merkte was dat ie wat minder soepel in de lage toeren liep op benzine.
Teveel benzine injecteren geven de injectoren niks om, maar zou je goed moeten merken in het verbruik.
Misschien heeft jouw 240 een LPG installatie gehad ooit?
Dus zonder kat en een vast lambda signaal loopt de motor niet veel anders dan met, het enige wat mijn LPG 240 ervan merkte was dat ie wat minder soepel in de lage toeren liep op benzine.
Teveel benzine injecteren geven de injectoren niks om, maar zou je goed moeten merken in het verbruik.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969