25 October 2019, 16:05
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25 October 2019, 22:00 door Marc1970.)
De 'kunst' van het uitlaathangen begint bij de juiste rubbers, en aan de voorkant. Maak alle klemmen los en de aansluitingen draaibaar (liefst met kopervet, ook tegen het vastroesten). Dan zet je de vlampijp vast aan het spruitstuk en losvast aan het koppelingshuis. De middendemper hang je met twee donuts 666407 (ongeveer 6 cm diameter) op, als het goed is hangt-ie zo goed als waterpas en steekt de uitgaande buis recht omhoog.
Dit geheel maak je 'spanningsvrij' en je draait de klemmen en de bouten bij het koppelingshuis vast.
Dan de overas-pijp erop, en de achterdemper eraan, twee rubbers 1206468. Zonder LPG tank hangt de achterdemper ongeveer naar beneden aan de rubbers, en in het midden. Alle klemmen aandraaien.
De S-bocht op de laatste demper doe je het laatst.
Met LPG onderbouwtank wordt het heel anders, vooral omdat er bijna geen plek meer is voor de achterdemper.
Dit geheel maak je 'spanningsvrij' en je draait de klemmen en de bouten bij het koppelingshuis vast.
Dan de overas-pijp erop, en de achterdemper eraan, twee rubbers 1206468. Zonder LPG tank hangt de achterdemper ongeveer naar beneden aan de rubbers, en in het midden. Alle klemmen aandraaien.
De S-bocht op de laatste demper doe je het laatst.
Met LPG onderbouwtank wordt het heel anders, vooral omdat er bijna geen plek meer is voor de achterdemper.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969