13 March 2020, 21:35
(13 March 2020, 12:34)Grey240Polar schreef: Het relais heeft inderdaad de reputatie een wat gevoeliger onderdeel te zijn, maar eerlijk gezegd heb ik er in 15 jaar 245 rijden nog geen problemen mee gehad (ook al zag ik bij mijn huidige 245 aan een bijgetrokken draad dat dat misschien wel ooit eens was geweest).
Het ding zit inderdaad onder het dashboard (zie filmpje hier).
Kun je - met alle herriemakers als radio en ventilatie uit - het relais horen klikken pakweg een seconde na het op contact zetten (dat is dus stand II op het contactslot)?
Als het relais wel klikt, dan is iig de aansturing door de ECU ok. Dan nog kan het relais defect zijn.
Met een simpel testje dat hier uitstekend beschreven wordt (eerste twee foto's) kun je het relais even overbruggen om te kijken of de pompen dan wel willen draaien.
Nog dank voor alle tips van jullie. Heeft goed geholpen. Na een tik op het relais startte dat kreng... Ik heb hem gelijk bij de garage gezet om een nieuwe er in te zetten en dan eerst te bestellen natuurlijk want Brezan had ze niet. Daarnaast ging ook de motorkap niet meer dicht in de vergrendeling. Dus dat moet de beste man ook ff oplossen.