20 March 2020, 18:30
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 March 2020, 18:40 door Grey240Polar.)
(15 March 2020, 18:07)Mark244 schreef: Volgens mij kun je een luchtmassameter doormeten, maar ik weet niet precies hoe.
Bij de LH2.4 Jetronic (o.a. B200F en B230F) neem je de connector naar de ECU los, haal je de connector uit zijn behuizing en meet je tussen pennen 6 (groen/geel) en 7 (rood/wit) een weerstand. Deze moet tussen 2,5 en 4 Ohm liggen.
Bij mijn vorige 245 liep de viscofan niet meer mee, ook niet als de motor warmer dan ideaal werd. Op een gegeven moment zette ik er een nieuwe van Japanse makelij op. Deze liep net na de start wel heel geprononceerd mee en stopte netjes na korte tijd. En bij ritten in de zomer in de bergen kon ik ook erg goed horen als hij begon mee te draaien. Mijn huidige 245 heeft denk ik nog de originele, en die loopt na de start wel even mee, maar lang niet zo duidelijk hoorbaar als de "Japanner". Of dat komt door slijtage of omdat het zo eigenlijk hoort weet ik niet.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47