Het aanslaan van mijn 240 was ook een kwestie van tjikkevroem, op LPG, vooral koud ging dat onwaarschijnlijk makkelijk. Ik denk omdat de installatie vlak voor de gasklep een elektrische afsluitklep in de drooggasslang had die bij het uitzetten vd motor (en ook omschakelen naar benzine) de boel hermetisch afsloot. De afstand die het gas af moest leggen bij de start was dus nulkommanul.
Bougies heb ik Bosch WR7DC, Beru 14R6DU en NGK BPR6ES gehad in de B230F op LPG, en ook die waar alleen VOLVO (set van 4 is ond.no. 270746) opstaat, werkt allemaal.
De originele visco fan is ook een Japanner, gemaakt door Aisin. Na 25 jaar is de regelklep voorop de unit meestal vastgeroest in de open (altijd aan) of dicht (alleen bij start aan en daarna nooit aan) stand.
Bougies heb ik Bosch WR7DC, Beru 14R6DU en NGK BPR6ES gehad in de B230F op LPG, en ook die waar alleen VOLVO (set van 4 is ond.no. 270746) opstaat, werkt allemaal.
De originele visco fan is ook een Japanner, gemaakt door Aisin. Na 25 jaar is de regelklep voorop de unit meestal vastgeroest in de open (altijd aan) of dicht (alleen bij start aan en daarna nooit aan) stand.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969