Als je voor een B230FB gaat, neem dan ook de ECU en EZK mee.
De B230 die nu in mijn 244 zit komt ook uit een 740, daarbij heb ik ditzelfde trucje ook uitgehaald. Ik kwam er alleen achter dat ik niet zo'n plug voor achterin de cilinderkop had, toen ik er die avond mee bezig was. Maar ik had nog wel een verdeler voor op de cilinderkop, die ik toch niet nodig had. Daar heb ik het uitstekende asje vanaf geslepen, en dat werkt ook prima.
Die motor zal nu +- 400.000 km gedraaid hebben. Hij doet het op zich prima, maar vermoedelijk dichten de zuigerveren niet helemaal goed meer af. Er komt toch redelijk wat sludge in de olie, ondanks dat ik er veel lange afstanden mee rijd.
De B230 die nu in mijn 244 zit komt ook uit een 740, daarbij heb ik ditzelfde trucje ook uitgehaald. Ik kwam er alleen achter dat ik niet zo'n plug voor achterin de cilinderkop had, toen ik er die avond mee bezig was. Maar ik had nog wel een verdeler voor op de cilinderkop, die ik toch niet nodig had. Daar heb ik het uitstekende asje vanaf geslepen, en dat werkt ook prima.
Die motor zal nu +- 400.000 km gedraaid hebben. Hij doet het op zich prima, maar vermoedelijk dichten de zuigerveren niet helemaal goed meer af. Er komt toch redelijk wat sludge in de olie, ondanks dat ik er veel lange afstanden mee rijd.
Volvo 244 DL B21A M46 11-1974 (project)
Volvo 244 DL B230A M46 1-1980
Volvo V70 B5252S M56 6-1997
Volvo 244 DL B230A M46 1-1980
Volvo V70 B5252S M56 6-1997