10 April 2020, 22:58
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10 April 2020, 23:23 door Nicolaas H.)
Motor die ik op het oog heb zit nog in de 940. Kon hem alleen niet horen lopen omdat de accu leeg was. Wilde ik absoluut natuurlijk wel horen. Denk ook dat een compressietest nuttig is. Tip over de de ECU en EZK is een goeie. Net als klep-plaatje meten.
Ondanks alles vind ik het een lastige beslissing. Mijn motor start en loopt nog goed, staat bijna 400.000 km op teller waarvan de helft op gas. Ik wil niet te voorbarig wisselen van motor maar wil ook niet zo ver doorrijden dat ik straks een kapot blok heb en het qua tijd helemaal niet uitkomt om een andere motor te plaatsen [en te zoeken]. Ik ga er bijvoorbeeld ook mee op vakantie [5.000 km], hoewel we dit jaar in NL blijven.
Hoe weet ik wat de conditie van een motor is die all twee jaar stilstaat?
- luisteren
- compressietest
- klep-plaatje meten [Zal mijn eigen plaatjes eens moeten meten als vergelijk.]
Wat nog meer eventueel?
Ondanks alles vind ik het een lastige beslissing. Mijn motor start en loopt nog goed, staat bijna 400.000 km op teller waarvan de helft op gas. Ik wil niet te voorbarig wisselen van motor maar wil ook niet zo ver doorrijden dat ik straks een kapot blok heb en het qua tijd helemaal niet uitkomt om een andere motor te plaatsen [en te zoeken]. Ik ga er bijvoorbeeld ook mee op vakantie [5.000 km], hoewel we dit jaar in NL blijven.
Hoe weet ik wat de conditie van een motor is die all twee jaar stilstaat?
- luisteren
- compressietest
- klep-plaatje meten [Zal mijn eigen plaatjes eens moeten meten als vergelijk.]
Wat nog meer eventueel?
![[Afbeelding: avatar.png]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/avatar.png)
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]