12 April 2020, 16:21
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12 April 2020, 17:05 door Grey240Polar.)
Hij doet het naar zijn zeggen om eventuele afzetting kan koolstof in de bougieschroefdraad te lossen en te verbranden om te voorkomen dat dat de testresultaten van de compressietest zou beïnvloeden (doordat het bijv. tussen de klepzittingen terecht zou komen). Injectors loshalen is ook een methode die werkt, ik vind het minder werk om de zekering van de pomp eruit te halen. Zelfde resultaat. Aangezien je auto niet start verwacht ik niet dat die op LPG over gaat.
Het lijkt erop alsof hij dit met koude motor doet terwijl zijn eigen service manual zegt "the engine should be at normal operating temperature". Voor de rest is het wel hoe het in zijn werk gaat, ik doe meestal een paar omwentelingen meer per cilinder (minimaal 7 volgens mijn Haynes manual).
Het maximaal toelaatbare verschil tussen de cilinders bedraagt volgens Volvo voor de B230F 0.2 MPa, wat gelijk staat aan bijna 2 bar of 28 PSI.
WTF: zijn achterste uitlaatpoort mist beide tapeinden (2:10)...
Het lijkt erop alsof hij dit met koude motor doet terwijl zijn eigen service manual zegt "the engine should be at normal operating temperature". Voor de rest is het wel hoe het in zijn werk gaat, ik doe meestal een paar omwentelingen meer per cilinder (minimaal 7 volgens mijn Haynes manual).
Het maximaal toelaatbare verschil tussen de cilinders bedraagt volgens Volvo voor de B230F 0.2 MPa, wat gelijk staat aan bijna 2 bar of 28 PSI.
WTF: zijn achterste uitlaatpoort mist beide tapeinden (2:10)...
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47