17 April 2020, 10:32
(16 April 2020, 22:29)Grey240Polar schreef: Mijn ervaring met roest is dat je maar het topje van de ijsberg ziet (en op deze foto's zie je nog veel minder). Stel dat je de auto gaat bekijken, neem dan een magneet mee. Als deze onderaan de deuren en dorpels e.d. niet goed "plakt" zou ik zeggen: walk away.
Wat me ook niet heel veel vertrouwen geeft is dat de laatste APK in 2015 afliep.
LPG lijkt erin te zitten, rechtsachter zit de schroefdraad voor de vulnippel.
Wat ik me afrvaag: is dat een correct dashboard voor een '79er?
De APK tot 2015 kan verdedigd worden: over paar jaar belastingvrij, zet m maar even weg (geschorst). Mijn 245 heeft om die reden ook een gat van 2 jaar in de APK historie (en kwam er daarna met een lampje kentekenverlichting vervangen doorheen).
LPG inbouw al gedaan/gepland en nog niet langs RDW geweest, zou ook kunnen. Want wil klant het wel.
Deze punten zijn dus wel iets om te bevragen, maar hebben mogelijk een steekhoudende verklaring en zijn dus niet per se blokkerend in mijn ogen.
Maar afgezien daarvan zijn er natuurlijk ook nog de de technische en cosmetische staat die hier ter sprake komt.
Alert zijn en goed doorvragen en testen is zeker verstandig!
Overigens stond in de laatste Volvologisch (het registermagazine) een stuk over kopen bij een bedrijf en dat je ook zonder expliciete garantie een officieel garage (is deze bovag of focwa lid?) hoe dan ook gebreken kunt claimen (via consumenten recht). Wel een lastiger route, qua bewijslast en met je gelijk halen (je jhebt hierbij mogelijk iets aan je rechtbijstandverzekering).
Maar als ie omgekat of illegaal is (LPG, maar niet in de papieren), dan mag een garage hem je niet als gebruiksklaar verkopen en sta je hoe dan ook wel sterk.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005