Voor de zuigerkoeling zijn bobbels op het blok meegegoten, waar de extra aftakkingen van de oliesproeiers in geboord zijn. Op de vroegere blokken zitten die bobbels uiteraard niet.
Maar je schijnt iets met BMW sproeiers te kunnen doen in de oudere blokken.
https://www.pbase.com/stealthfti/squirtsys
Het 'slijten' en kantelen van zuigers is vooral in de 2.3 blokken van 85 tot 90 een issue, en dan alleen tot ze opgewarmd zijn, die zuigers waren wat korter. De zuigers in de B21 zijn lang zat t.o.v. hun boring.
Deze spullen voor de BMW optie: http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=115422
Hiermee boor je loodrecht in de oliegallerij, terwijl de bobbels in de latere Volvo opzet ruimte bieden om langszij/naast de oliegallerij een opening te boren. Waarom dat is, geen idee.
Maar je schijnt iets met BMW sproeiers te kunnen doen in de oudere blokken.
https://www.pbase.com/stealthfti/squirtsys
Het 'slijten' en kantelen van zuigers is vooral in de 2.3 blokken van 85 tot 90 een issue, en dan alleen tot ze opgewarmd zijn, die zuigers waren wat korter. De zuigers in de B21 zijn lang zat t.o.v. hun boring.
Deze spullen voor de BMW optie: http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=115422
Hiermee boor je loodrecht in de oliegallerij, terwijl de bobbels in de latere Volvo opzet ruimte bieden om langszij/naast de oliegallerij een opening te boren. Waarom dat is, geen idee.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969