Als je in stukjes en beetjes de spullen gaat verzamelen ben je waarschijnlijk net zoveel kwijt als aan een complete donor, en van een complete auto weet je in elk geval hoe die rijdt/draait (en heb je alles in ene). De rollende resten vd donor komen de autorodeo mensen wel bij je ophalen.
Misschien is het inmiddels makkelijker een loopsloop 740 of 940 te vinden dan een 240. Een blok uit een 7/9 serie heeft de verdeler achterop, die zet je weer voorop door de tussenas van je oude blok over te zetten. Verder past die op de motorsteunen van je 244.
Voor perfecte EFI heb je een snelheidssignaal van een elektronische teller nodig, en een bijbehorende achteras, maar dat werkt zonder ook behalve dat de motor af en toe op hoog stationair blijft draaien.
Stel je niet teveel voor van het vermogen van de standaard B230F, dat is 10 pk minder dan de B21E.
Misschien is het inmiddels makkelijker een loopsloop 740 of 940 te vinden dan een 240. Een blok uit een 7/9 serie heeft de verdeler achterop, die zet je weer voorop door de tussenas van je oude blok over te zetten. Verder past die op de motorsteunen van je 244.
Voor perfecte EFI heb je een snelheidssignaal van een elektronische teller nodig, en een bijbehorende achteras, maar dat werkt zonder ook behalve dat de motor af en toe op hoog stationair blijft draaien.
Stel je niet teveel voor van het vermogen van de standaard B230F, dat is 10 pk minder dan de B21E.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969