(2 June 2020, 07:48)Ruud245 schreef: Wat ik mij dan wel afvraag:
Mijn B21 heeft injectie, is het dan niet handiger om een inlaatspruitstuk van een carburateur te plaatsen?
En dus de injectie uit te schakelen?
misschien ja. Ik weet zo even niet welk inlaatspruitstuk jij hebt met de injectie.
Mijn auto heeft al een carburateur en een kort inlaatspruitstuk. Het word denk ik nog wel een uitdaging op de throttle body perfect te laten aansluiten op het inlaatspruitstuk. Het laatste heeft een doorlaat van 44 mm dat uitgefreesd moet worden tot 65 mm. Er blijft dan aan de zijkanten weinig vlees over denk ik...
(2 June 2020, 01:47)Bromtol schreef: Dit is leuk topic zeg! Laat ik nu kortgeleden een B230K(H) gekocht hebben...
Ben wel vanplan benzine te behouden met een vacuum liftset op de carburateur.
Heb al het een en ander opgezocht over het vele lpg rijden ivm carburatie dus de bovengenoemde liftset is ter bescherming van de sproeiernaald.
Wat voor jou misschien ook een leuke upgrade zou kunnen zijn is een valvesaver-kit. Dit is een soort olieachtige vloeistof welke mee het spruitstuk in gaat en er voor zorgt dat de kleppen en zittingen minder hard slijten bij rijden op LPG. Ikzelf heb het al gekocht en ga ook zeker mijn bevingen posten
De shims op mijn heron kop zijn nog 4mm dik dus dat is wel leuk om te beginnen met de valvesaver test
En nu maar hopen dat het geen koptekst uit de fabeltjes krant is
Heb je een B230K of een b230KH? Die eerste heeft een 530 kop met de verbrandingsruimte in de kop. De 2e heeft de verbrandingruimte in de zuiger en heeft dus een geheel vlakke kop. Dit noemen ze de Heron kop (631) en het schijnt dat je die koppen niet kan vlakken. Of dit waar is? Geen idee.. bijde blokken zijn prima om op lpg te rijden vanwege de hoge compressieverhouding.
Valve saver kit heb ik al, en komt er ook op.