10 June 2020, 17:18
Hey, ik volg dit forum al een tijdje voor informatie, maar nu is dan toch echt de tijd gekomen om een vraag te stellen.
Ik heb een Volvo 240 uit '91 met een B230F motor en anderhalve week geleden vertoont mijn motor kuren. De auto start, maar gaat bij stationair moeilijk lopen en valt uiteindelijk uit. Als ik na de start gas geef, dan na een een beetje haperingen neemt het toerental netjes toe (alle 4 cilinders lopen) totdat het toerental bereikt is en dan begint de motor weer te haperen. Door te spelen met het gas kan ik de motor laten lopen, maar er is eigenlijk niet mee te rijden.
Ik heb de volgende zaken al gedaan:
- bougies vervangen (maar ik heb vonk, anders loopt de motor niet bij gas geven)
- compressie test (geslaagd)
- brandstofdruk regelaar vervangen (door een 2e hands, maar zelfde resultaat)
- brandstofpomp en filter vervangen (maar niet de pomp in de tank. Ik las dat als de pomp in de tank kapot is, je daar geen last van zou moeten hebben bij een goed functionerende brandstofpomp)
- bobine vervangen (2x door tweedehandsjes die ik nog had liggen)
Ik heb nog wel wat ideeën, maar ik hoor graag wat van jullie.
Ideeën:
- kapotte injector?
- luchtmassameter? (stekker is schoongemaakt, kan je deze doormeten?)
- ontsteking sensor?
- bdp sensor?
- luchtfilter
Ik ben een beetje ten einde raad, dus ik hoop dat jullie kunnen helpen. Dank alvast.
Ik heb een Volvo 240 uit '91 met een B230F motor en anderhalve week geleden vertoont mijn motor kuren. De auto start, maar gaat bij stationair moeilijk lopen en valt uiteindelijk uit. Als ik na de start gas geef, dan na een een beetje haperingen neemt het toerental netjes toe (alle 4 cilinders lopen) totdat het toerental bereikt is en dan begint de motor weer te haperen. Door te spelen met het gas kan ik de motor laten lopen, maar er is eigenlijk niet mee te rijden.
Ik heb de volgende zaken al gedaan:
- bougies vervangen (maar ik heb vonk, anders loopt de motor niet bij gas geven)
- compressie test (geslaagd)
- brandstofdruk regelaar vervangen (door een 2e hands, maar zelfde resultaat)
- brandstofpomp en filter vervangen (maar niet de pomp in de tank. Ik las dat als de pomp in de tank kapot is, je daar geen last van zou moeten hebben bij een goed functionerende brandstofpomp)
- bobine vervangen (2x door tweedehandsjes die ik nog had liggen)
Ik heb nog wel wat ideeën, maar ik hoor graag wat van jullie.
Ideeën:
- kapotte injector?
- luchtmassameter? (stekker is schoongemaakt, kan je deze doormeten?)
- ontsteking sensor?
- bdp sensor?
- luchtfilter
Ik ben een beetje ten einde raad, dus ik hoop dat jullie kunnen helpen. Dank alvast.