15 June 2020, 23:45
Jazeker, als je huidige motor ook een verdeler heeft met alleen een verdelerkap en rotor kun je die ook weer hergebruiken. Een B230FB werkt met een luchtmassameter en lambdasonde, dus om het goed te laten werken heb je die ook nodig, evenals de kabelboom. Verder zit aan de achterkant, boven het vliegwiel, een steuntje met BDP-sensor. Om die sensor goed te laten werken heb je een vliegwiel nodig met gatenpatroon, zo'n vliegwiel heeft een opstaande rand en wordt ook wel het dogdish-vliegwiel genoemd. Het is allemaal te doen, maar je bent er even zoet mee. De meeste andere sensoren zitten op de motor zelf, die zitten er waarschijnlijk bij? Het is allemaal te doen, maar wel iets meer dan een middag werk.
Volvo 244 DL B21A M46 11-1974 (project)
Volvo 244 DL B230A M46 1-1980
Volvo V70 B5252S M56 6-1997
Volvo 244 DL B230A M46 1-1980
Volvo V70 B5252S M56 6-1997