Die as overzetten is makkelijk, zeker voor een monteur in opleiding. De plastic kap vd riem moet eraf, en daarvoor moet de krukaspoelie eraf, en daarvoor heb je een tegenhouder nodig (of je zet het vliegwiel klem met de starterkrans).
Dan de opsluitplaat van de assen, die ook de keerringen bevat (alleen vervangen als ze zeker weten lekken en dan alleen door Corteco of beter), dan de oliepompaandrijfas wat optillen (carterventilatie eraf). De as eruit, andere erin, reassembling is the reverse of dismantling zou Haynes zeggen.
Vervang meteen de riem als je daar toch bent.
De verdeler kan de (leeggehaalde) originele zijn, maar beter een EZ-116K exemplaar moeten zijn. EZK hoort bij de LH2.4 injectie van de FB, en timed de pulsen elektronisch, en gebruikt uiteindelijk een 'lege' verdeler met een bredere rotor.
Zodoende maak t het ook niet erg uit hoe je m in het gat laat vallen, als kabel 1 maar ongeveer naar cil 1 gaat op BDP.
Dan de opsluitplaat van de assen, die ook de keerringen bevat (alleen vervangen als ze zeker weten lekken en dan alleen door Corteco of beter), dan de oliepompaandrijfas wat optillen (carterventilatie eraf). De as eruit, andere erin, reassembling is the reverse of dismantling zou Haynes zeggen.
Vervang meteen de riem als je daar toch bent.
De verdeler kan de (leeggehaalde) originele zijn, maar beter een EZ-116K exemplaar moeten zijn. EZK hoort bij de LH2.4 injectie van de FB, en timed de pulsen elektronisch, en gebruikt uiteindelijk een 'lege' verdeler met een bredere rotor.
Zodoende maak t het ook niet erg uit hoe je m in het gat laat vallen, als kabel 1 maar ongeveer naar cil 1 gaat op BDP.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969