(8 July 2020, 21:51)Marc1970 schreef: Dit is wel een super oude LPG tank. Hangt ie half onder de auto tussen de balken, onderbouw? Je zit dan vast aan de lengte en de dikte, ik denk niet eens dat die afmeting nog te koop is. Maar er is vast wel een tweedehands tank te vinden uit een 240, met appendages er op en al.
ALs LPG op kenteken staat, mag je er een andere tank inhangen van willekeurige leeftijd. Ik denk dat je er beter wel een nieuwe vulslang bijdoet. Alle appendages van een nieuwe LPG tank zitten nu bij elkaar in een gasdicht kast, kan best dat de aansluitingen nadien wat veranderd zijn.
De vlotter is het makkelijkst om rustig los te draaien, die met vier boutjes. Als je de tank open maakt, daalt de druk naar atmosferisch en begint de LPG meteen te koken (propaan bij -44, butaan 0 graden). Niet dat alles in ene de tank uit ploft, maar na een tijdje is ie wel leeg. De tank en alles eraan wordt ijskoud pas op voor je vingers.
ja tank is oud maar maat is gewoon nog leverbaar: 360X789 70 liter zo een. Ik denk dat deze tank ook geschikt is voor zo'n appendage kast maar die is er gewoon niet op gemonteerd.
kan ik die leidingen gewoon loshalen zonder dat het gas eruit komt ( behalve dan wat er in de leiding zit natuurlijk)? er zit nog 50 liter lpg in nl.........