15 September 2020, 21:57
Ik ga morgen de klopsensor en ect sensor nog eens doormeten.
Bedacht me vandaag ook ineens dat ik er een 92 graden thermostaat in heb zitten. (nog vanuit de B200F besteld) Ik lees nu overal dat er eigenlijk een 88 graden in hoort. Kan dit er iets mee te maken hebben? Ecu die denkt dat motor te heet loopt (door de hitte spikes van de turbo) en daardoor rijk gaat lopen?
Ik heb wel het gevoel dat de motor vaak beetje rijk loopt, puur op geur uit de uitlaat. Kan natuurlijk ook komen omdat de cat weg is.
Ik ga er morgen in ieder geval een 88 graden thermosstaat in zetten.
Bedacht me vandaag ook ineens dat ik er een 92 graden thermostaat in heb zitten. (nog vanuit de B200F besteld) Ik lees nu overal dat er eigenlijk een 88 graden in hoort. Kan dit er iets mee te maken hebben? Ecu die denkt dat motor te heet loopt (door de hitte spikes van de turbo) en daardoor rijk gaat lopen?
Ik heb wel het gevoel dat de motor vaak beetje rijk loopt, puur op geur uit de uitlaat. Kan natuurlijk ook komen omdat de cat weg is.
Ik ga er morgen in ieder geval een 88 graden thermosstaat in zetten.