19 September 2020, 17:38
Nu wordt het mooi. Afgelopen donderdag 88 graden thermosstaat ingebouwd (is toch echt standaard voor een 940 blok en ons klimaat)
Na de eerste keer starten en rijden, temp meter iets lager, maar nog steeds stabiel boven het midden. met rijden geen verschil qua inhouden. Toen ik mijn compensatiebordje wilde gaan deleten, zag ik dat ik dit al ooit gedaan, net toen ik auto kocht. Eerste 240 youtube video die ik toen keek :p
Misschien ligt het aan de combi turboblok/compensatiebordje omzeilt, dat de temp wat hoger wordt aangegeven? De temp zender meet het koelwater in de kop, niet ergens in een slang vooraan.
Ben nu een paar dagen met de auto naar Zuid Limburg, ondertussen dus zeker 100km gereden met deze setup. Op een gegeven moment, even stukje toeren met de auto over de heuvelweggetjes zonder medeweggebruikers....geen inhouden meer! Auto trekt in één keer door, heerlijk gevoel.
Kan het zijn dat de ecu even heeft moet leren die 100km?
Na de eerste keer starten en rijden, temp meter iets lager, maar nog steeds stabiel boven het midden. met rijden geen verschil qua inhouden. Toen ik mijn compensatiebordje wilde gaan deleten, zag ik dat ik dit al ooit gedaan, net toen ik auto kocht. Eerste 240 youtube video die ik toen keek :p
Misschien ligt het aan de combi turboblok/compensatiebordje omzeilt, dat de temp wat hoger wordt aangegeven? De temp zender meet het koelwater in de kop, niet ergens in een slang vooraan.
Ben nu een paar dagen met de auto naar Zuid Limburg, ondertussen dus zeker 100km gereden met deze setup. Op een gegeven moment, even stukje toeren met de auto over de heuvelweggetjes zonder medeweggebruikers....geen inhouden meer! Auto trekt in één keer door, heerlijk gevoel.
Kan het zijn dat de ecu even heeft moet leren die 100km?