
Ik ben bezig een super polar (1991, B200f) die een tijd heeft stilgestaan weer rijdbaar te maken.
Uiteraard zijn olie+filters vervangen, bougies nieuw, waterpomp nieuw etc.
Bij vervangen distributie riem viel me op dat de tussenas op een in het verleden door iemand gemarkeerd punt stond (met twee geverfde stippen aangegeven).
Ik heb de riem geplaatst en de nokkenas, de tussenas en krukas volgens standaard punten gepositioneerd. Hierna liep de motor echter maar matig. (motor lag te schudden)
Hierna heb ik de riem geplaatst met de tussen as op de positie van de geverfde markering. Hierbij komt het puntje van de standaard markering 2 tandjes te hoog uit. Ook nu loopt de motor niet perfect.
op de foto de riem volgens standaard methode.
Wat ik me afvraag wat kan ik voor de tussenas het beste aanhouden? Kan er een reden zijn de tussenas in een andere positie te zetten?
66B8FE28-E9CA-453C-9EC6-7C1C4FE08C34 by Denoer, on Flickr
Uiteraard zijn olie+filters vervangen, bougies nieuw, waterpomp nieuw etc.
Bij vervangen distributie riem viel me op dat de tussenas op een in het verleden door iemand gemarkeerd punt stond (met twee geverfde stippen aangegeven).
Ik heb de riem geplaatst en de nokkenas, de tussenas en krukas volgens standaard punten gepositioneerd. Hierna liep de motor echter maar matig. (motor lag te schudden)
Hierna heb ik de riem geplaatst met de tussen as op de positie van de geverfde markering. Hierbij komt het puntje van de standaard markering 2 tandjes te hoog uit. Ook nu loopt de motor niet perfect.
op de foto de riem volgens standaard methode.
Wat ik me afvraag wat kan ik voor de tussenas het beste aanhouden? Kan er een reden zijn de tussenas in een andere positie te zetten?
![[Afbeelding: 50452597222_7b267bb3ee_z.jpg]](https://live.staticflickr.com/65535/50452597222_7b267bb3ee_z.jpg)