12 October 2020, 22:57
De B200/230F verdeler kan niet verdraaid worden, de verdeler doet ook niks met het ontstekingstijdstip zoals vroegere verdelers, hij verdeelt alleen de vonk.
De tandwielen staan meest vol met allerlei tipex strepen, allemaal negeren. Pas als de riem er volgens het boekje op ligt (cil 1 BDP compressieslag, alle tekens goed, bougievolgorde goed) kan je verder gaan zoeken. Zo te zien is het een riem met de originele merktekens erop (een dubbele streep bij de krukas?)
https://www.volvoclub.org.uk/faq/B230FTi...gnment.htm zo ziet het eruit na afloop. Je krukas staat niet goed lijkt het, de procedure is dat je de riem op de krukas legt en dan verder gaat naar de tussenas en de rest. Het merkteken wordt dan van het krukastandwiel 'afgetild' als de riem op spanning staat.
Het tandwiel op de krukas kan verdraaid zijn, dan is de spie afgebroken maar dat is vrij zeldzaam.
De tandwielen staan meest vol met allerlei tipex strepen, allemaal negeren. Pas als de riem er volgens het boekje op ligt (cil 1 BDP compressieslag, alle tekens goed, bougievolgorde goed) kan je verder gaan zoeken. Zo te zien is het een riem met de originele merktekens erop (een dubbele streep bij de krukas?)
https://www.volvoclub.org.uk/faq/B230FTi...gnment.htm zo ziet het eruit na afloop. Je krukas staat niet goed lijkt het, de procedure is dat je de riem op de krukas legt en dan verder gaat naar de tussenas en de rest. Het merkteken wordt dan van het krukastandwiel 'afgetild' als de riem op spanning staat.
Het tandwiel op de krukas kan verdraaid zijn, dan is de spie afgebroken maar dat is vrij zeldzaam.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969