12 November 2020, 02:39
Dag, dit is mijn eerste post op dit forum. Ik ben al door veel berichten geholpen maar ik loop al enige tijd tegen een probleem aan waar ik niet uit kom. Ik ben in het bezit van een Volvo 240 uit 1990. Als de tank halfleeg is of leger bokt de motor sporadisch. Dit gebeurt vooral in de tweede of derde versnelling als je gas geeft. De motor houdt even in en krijgt een “klap” en gaat daarna verder. Het gekke is dat als de tank helemaal vol zit hij probleemloos rijdt. Ook heeft hij iets meer moeite met starten als de tank onder de helft is en je hoort een pompje zoemen. Wat me ook opvalt is dat als de brandstof meter aangeeft bijna bij het rood te zijn en ik tank hem weer vol er 40 liter in gaat. Dit betekent dus dat er uitgaande van de 60 liter nog 20 liter in zat, maar de meter wel een bijna lege tank aangeeft. Oftewel heel wat symptomen wat hopelijk tot een oplossing kan lijden. Ik vermoed dat het een van de volgende dingen is; intankpomp die vervangen moet worden, lek in de aanzuigpijp in de tank (?) of het vacuüm trekken van de tank. Ik ben op technisch gebied een leek maar wil graag leren dus als mensen suggesties hebben hoor ik dat heel graag!