22 November 2020, 13:08
Mijn ervaring is dat het merk en de dikte vd pakking ook uit maakt. Monteer je een goedkoop type is de kans groter op lekkage dan een a-merk kleppendekselpakking. Niet te strak aandraaien, dan is de kans op lekkage groter, dat zie je ook als je daarna gaat kijken: pakking geplet en kiert onder het kleppendeksel uit
Al had ik laatst met de 240 van mijn zoon ook dat de Elring pakking lekte, zelfs na iets vloeibare pakking op de hoeken blijf hij niet dicht.
Van Timen hoorde ik dat elring ook niet altijd meer is wat het geweest was. Pakking toen weggegooid en een dikker exemplaar gemonteerd. Nu wel lekvrij.
Tenslotte monteer ik ze altijd bij lauwwarme motoren, dus niet steenkoud (metaal zet immers nog uit als je gaat rijden) en ook niet met een warm blok. Na montage rijd ik een stukje en voel dan of ik ze nog iets kan aandraaien. Job done.
Al had ik laatst met de 240 van mijn zoon ook dat de Elring pakking lekte, zelfs na iets vloeibare pakking op de hoeken blijf hij niet dicht.
Van Timen hoorde ik dat elring ook niet altijd meer is wat het geweest was. Pakking toen weggegooid en een dikker exemplaar gemonteerd. Nu wel lekvrij.
Tenslotte monteer ik ze altijd bij lauwwarme motoren, dus niet steenkoud (metaal zet immers nog uit als je gaat rijden) en ook niet met een warm blok. Na montage rijd ik een stukje en voel dan of ik ze nog iets kan aandraaien. Job done.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2