13 January 2021, 23:58
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14 January 2021, 00:02 door Marc1970.)
Het retourpijpje wat langs het blok loopt kan je van het blok loshalen ergens bij cilinder 4 (als je daarbij kunt langs de turbo enzo), boutje bij de waterpomp eruit en dan uit de pomp trekken.
Vloeibare pakking is niet nodig, officieel. Maar in dit stukje worden de bouten wel ingesmeerd met iets om ze waterdicht te maken: https://www.volvoclub.org.uk/faq/WaterPumpChange.html
De bouten draaien in gietijzer, dat gaat niet zomaar stuk, en als je een bout breekt haal je m eruit en zoekt een andere.
Het blok heeft een koelwateraftappunt (ook bij cil 4 toevallig) zodat je het waterpeil kan laten zakken tot onder de pomp. Scheelt KVS.
Vloeibare pakking is niet nodig, officieel. Maar in dit stukje worden de bouten wel ingesmeerd met iets om ze waterdicht te maken: https://www.volvoclub.org.uk/faq/WaterPumpChange.html
De bouten draaien in gietijzer, dat gaat niet zomaar stuk, en als je een bout breekt haal je m eruit en zoekt een andere.
Het blok heeft een koelwateraftappunt (ook bij cil 4 toevallig) zodat je het waterpeil kan laten zakken tot onder de pomp. Scheelt KVS.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969