even in Jip en Janneke;
De sensor achterassen drijven de moderne (elektronische) snelheidsmeters aan die aangedreven worden met een motortje, dat motortje wordt gevoed met signaal vanaf de sensor in de achter as.
De non-sensor-achterassen... of eigenlijk de versnellingsbakken drijven de mechanisch aangedreven snelheidsmeters aan door middel van een draaiende kabel.
Een mechanische teller aandrijven met een elektronisch signaal kan, met speciale kits waarbij een elektro motor de kabel gaat aandrijven.
Een elektronische teller aandrijven met een mechanisch signaal heb ik nog niet gezien.
Ik weet niet wat precies je achterliggende vraag of doel is, maar ik heb het idee dat je op de verkeerde weg zit.
Om toch antwoord te geven. De sensor meet aan de hand van een "tonering" (schijf met ribbeltjes/uitsparingen) hoe snel de achter as draait. Die ring zit op het differentieel.
Als je de achteras wilt ombouwen naar een met een sensor, kan inderdaad dat dekseltje omwisselen door eentje met sensor. Maar dan moet je ook het differentieel uitwisselen.
Als je toch een differentieel wil wisselen zou ik gewoon de achteras zelf wisselen, makkelijker.
Je kan ook een M47 met kabel aandrijving zoeken. Die bestaan, maar zijn een stuk duurder (zeldzamer).
Een tabelletje in de auto met ...RPM=...km/u heb je ook zon in je hoofd zitten.
De sensor achterassen drijven de moderne (elektronische) snelheidsmeters aan die aangedreven worden met een motortje, dat motortje wordt gevoed met signaal vanaf de sensor in de achter as.
De non-sensor-achterassen... of eigenlijk de versnellingsbakken drijven de mechanisch aangedreven snelheidsmeters aan door middel van een draaiende kabel.
Een mechanische teller aandrijven met een elektronisch signaal kan, met speciale kits waarbij een elektro motor de kabel gaat aandrijven.
Een elektronische teller aandrijven met een mechanisch signaal heb ik nog niet gezien.
Ik weet niet wat precies je achterliggende vraag of doel is, maar ik heb het idee dat je op de verkeerde weg zit.
Om toch antwoord te geven. De sensor meet aan de hand van een "tonering" (schijf met ribbeltjes/uitsparingen) hoe snel de achter as draait. Die ring zit op het differentieel.
Als je de achteras wilt ombouwen naar een met een sensor, kan inderdaad dat dekseltje omwisselen door eentje met sensor. Maar dan moet je ook het differentieel uitwisselen.
Als je toch een differentieel wil wisselen zou ik gewoon de achteras zelf wisselen, makkelijker.
Je kan ook een M47 met kabel aandrijving zoeken. Die bestaan, maar zijn een stuk duurder (zeldzamer).
Een tabelletje in de auto met ...RPM=...km/u heb je ook zon in je hoofd zitten.