Het document hiervoor is TP 30432.
De 0 231 170 185 is nog een 'ambachtelijke' verdeler met puntjes, die is gebruikt in de B17 t/m B21. ALs zodanig minder geschikt voor een 2.3 liter motor want meer cc geeft andere curves.
Die ontsteking heeft een totale hoeveelheid weerstand X die verdeeld is over kabels, kappen en rotor. Ook de bobine heeft een eigen weerstand, de voorschakelweerstand in dit systeem zou 1,3 +/- 0,1 ohm zijn. Maar een goeie blauwe vonk is een blauwe vonk en zou altijd moeten werken.
De aandrijfas voor de verdeler steek je in het blok met cil 1 in BDP en dan komt de inkeping in de aandrijfas met een bepaalde hoek te staan, dat staat in Haynes. Dan is je verdeler weerskanten verstelbaar, als het goed is.
Wat ik wel een beetje raar vind, is dat deze verdeler een condensator heeft op de plek waar die rode draad naar binnen gaat, en bij jouw motor niet meer. Aha ik ziet t er zit zo'n pick-up dingetje in geïnstalleerd.
De 0 231 170 185 is nog een 'ambachtelijke' verdeler met puntjes, die is gebruikt in de B17 t/m B21. ALs zodanig minder geschikt voor een 2.3 liter motor want meer cc geeft andere curves.
Die ontsteking heeft een totale hoeveelheid weerstand X die verdeeld is over kabels, kappen en rotor. Ook de bobine heeft een eigen weerstand, de voorschakelweerstand in dit systeem zou 1,3 +/- 0,1 ohm zijn. Maar een goeie blauwe vonk is een blauwe vonk en zou altijd moeten werken.
De aandrijfas voor de verdeler steek je in het blok met cil 1 in BDP en dan komt de inkeping in de aandrijfas met een bepaalde hoek te staan, dat staat in Haynes. Dan is je verdeler weerskanten verstelbaar, als het goed is.
Wat ik wel een beetje raar vind, is dat deze verdeler een condensator heeft op de plek waar die rode draad naar binnen gaat, en bij jouw motor niet meer. Aha ik ziet t er zit zo'n pick-up dingetje in geïnstalleerd.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969