7 May 2021, 15:50
Beste Leden,
Ik ben nieuw op het gebruik van een forum, maar ben een beetje radeloos dus heb wat tips nodig. Ik ben 19 jaar oud en heb nog niet genoeg ervaring om het probleem te herkennen.
Ik heb twee weken terug een 240GL 2.3L carb, uit ‘86 aangeschaft. Er ligt een B230A in met pas 300.000 op de teller. De Volvo heeft 3 jaar lang stil gestaan.
De Volvo loopt niet.
Ze heeft een brandstof toevoer (matig), wanneer ik de slang van de carb loshaal spuit er brandstof uit.
Aan de ontsteking ligt het niet, op een snuif remreiniger loopt ze prima.
De carburateur en inlaat zelf, zijn helemaal in orde.
Distributie lijkt in orde, blok gaat ook heel mooi rond.
Maaaar,
Afgelopen week ontdekte ik dat het brandstofpomp relais ontbrak. Na heel lang zoeken trof ik een losse stekker aan. Ik dacht dat dit de reden was dat de Volvo niet aan wilde slaan. Echter zorgt het aansluiten er nu voor dat ze geen vonk meer heeft. Dit heeft ze zonder relais wel. Met bp relais wilt ze niet op remreiniger lopen.
Wanneer ik de Volvo start met bp
relais wilt ze dus niet ontbranden/vonken, als ik vervolgens het relais loshaal en dan start, blijft ze heel mooi 10sec lang lopen tot de druk vd brandstof verdwenen is.
Het lijkt dus wel op een goede toevoer van brandstof, echter mist de vonk nu ;(
Ik heb zelf 2 rechterhanden, alleen wanneer het op elektra aankomt raak ik de weg kwijt.
Heb al verschillende dingen geprobeerd om het relais te omzeilen, geen resultaat. Het relais klikt wanneer ik hem aansluit maar vervolgens niet bij omdraaien van het contact.
Is er iemand die dit probleem herkent of die me in de juiste richting kan wijzen?
Vriendelijke groet,
Jelte
Bijgevoegde foto’s voor verduidelijking:
![[Afbeelding: 4a18a94e120a95a2833a9b6b5d52d38c.jpg]](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210507/4a18a94e120a95a2833a9b6b5d52d38c.jpg)
Blok met loshangende kabel
![[Afbeelding: 5d0e5b9e5b41dcc4158ee95e72ab10e4.jpg]](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210507/5d0e5b9e5b41dcc4158ee95e72ab10e4.jpg)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik ben nieuw op het gebruik van een forum, maar ben een beetje radeloos dus heb wat tips nodig. Ik ben 19 jaar oud en heb nog niet genoeg ervaring om het probleem te herkennen.
Ik heb twee weken terug een 240GL 2.3L carb, uit ‘86 aangeschaft. Er ligt een B230A in met pas 300.000 op de teller. De Volvo heeft 3 jaar lang stil gestaan.
De Volvo loopt niet.
Ze heeft een brandstof toevoer (matig), wanneer ik de slang van de carb loshaal spuit er brandstof uit.
Aan de ontsteking ligt het niet, op een snuif remreiniger loopt ze prima.
De carburateur en inlaat zelf, zijn helemaal in orde.
Distributie lijkt in orde, blok gaat ook heel mooi rond.
Maaaar,
Afgelopen week ontdekte ik dat het brandstofpomp relais ontbrak. Na heel lang zoeken trof ik een losse stekker aan. Ik dacht dat dit de reden was dat de Volvo niet aan wilde slaan. Echter zorgt het aansluiten er nu voor dat ze geen vonk meer heeft. Dit heeft ze zonder relais wel. Met bp relais wilt ze niet op remreiniger lopen.
Wanneer ik de Volvo start met bp
relais wilt ze dus niet ontbranden/vonken, als ik vervolgens het relais loshaal en dan start, blijft ze heel mooi 10sec lang lopen tot de druk vd brandstof verdwenen is.
Het lijkt dus wel op een goede toevoer van brandstof, echter mist de vonk nu ;(
Ik heb zelf 2 rechterhanden, alleen wanneer het op elektra aankomt raak ik de weg kwijt.
Heb al verschillende dingen geprobeerd om het relais te omzeilen, geen resultaat. Het relais klikt wanneer ik hem aansluit maar vervolgens niet bij omdraaien van het contact.
Is er iemand die dit probleem herkent of die me in de juiste richting kan wijzen?
Vriendelijke groet,
Jelte
Bijgevoegde foto’s voor verduidelijking:
![[Afbeelding: 4a18a94e120a95a2833a9b6b5d52d38c.jpg]](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210507/4a18a94e120a95a2833a9b6b5d52d38c.jpg)
Blok met loshangende kabel
![[Afbeelding: 5d0e5b9e5b41dcc4158ee95e72ab10e4.jpg]](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210507/5d0e5b9e5b41dcc4158ee95e72ab10e4.jpg)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk