(7 May 2021, 18:57)Marc1970 schreef: De ontsteking zou een EZ-118K kunnen zijn, dat is met vliegwielsensor en ECU met vacuumaansluiting, of een TZ-28H zijn, iets simpeler met een Hall sensor in de verdeler. Beetje fragiel systeem met stekkertjes. De hele bedrading van deze bouwjaren kan biologisch afbreekbaar zijn, wat ook allerlei rare euvels kan geven.
ZOlang ie vonkt, hoera.
1986 en de B230A zijn niet heel veel verkochte 240's. Is altijd ff zoeken naar de juiste gegevens. Ik denk omdat Volvo toen druk bezig was de 740 te verkopen.
Erg dankbaar voor je info en kennis!!
Er zit een Hall sensor op de verdelers meende ik. De kabel erheen is wel zo goed als vergaan.
Komt door het geweldige idee van de bio-afbreekbare bedrading haha.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
(7 May 2021, 20:57)Arjan. schreef: Die eerste stekker hangt loos te zijn bij meerdere 240's met carburateur, ook bij mijn 83-er met B23A.
Probeer eens uit een bidon verse benzine aan te zuigen. En check na een startpoging ook eens hoe nat de bougies zijn, hij kan ook verzuipen.
Die tweede losse stekker weet ik niet zeker. Warme start klep op het schutbord lijkt te ontbreken en daar lijkt een doodlopende slang te hangen.
Oké dat van de stekker is dan een geruststelling, ben wel benieuwd waar hij voor zou kunnen of moeten dienen.
Ik ga morgen even kijken wat ik aantref als ik me verder verdiep in het transport vd brandstof
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk