Die rode draad is de 'remote start', een handigheidje voor monteurs waar je een soort deurbelknop op aan kan sluiten, en zodoende de startmotor kan laten ronddraaien vanuit de motorruimte. Scheelt een hoop gedraai aan de krukas bij kleppenstellen bijvoorbeeld.
Ik denk dat je bij het loshalen van de tank-ingewanden de draad van de vlotter gebroken hebt. Die doorvoer is een beetje roestig meestal. Ik heb de vlotterdraad wel s door een loos pijpje gevoerd en dat daarna dichtgeplempt met polyester. Die units zijn best duur.
Dat stat. schudden is iets te veel maar niet te gek. Paar rpm erbij, CO wat omhoog, misschien de timing nog wat tweaken, en hij draait als een zonnetje. Beetje schudden doen ze toch wel. Normale geluid uit de uitlaat is een soort steady dreun, zodat de mensen weten dat je er bent.
Ik weet eigenlijk wel zeker dat je de timing nog wat kan bijdraaien. Ik doe dat gewoon op gehoor, als de motor op z'n 'makkelijkst' draait is het goed. Niet perse op z'n snelst. En dat ie onmiddelijk reageert op gas geven.
Ik denk dat je bij het loshalen van de tank-ingewanden de draad van de vlotter gebroken hebt. Die doorvoer is een beetje roestig meestal. Ik heb de vlotterdraad wel s door een loos pijpje gevoerd en dat daarna dichtgeplempt met polyester. Die units zijn best duur.
Dat stat. schudden is iets te veel maar niet te gek. Paar rpm erbij, CO wat omhoog, misschien de timing nog wat tweaken, en hij draait als een zonnetje. Beetje schudden doen ze toch wel. Normale geluid uit de uitlaat is een soort steady dreun, zodat de mensen weten dat je er bent.
Ik weet eigenlijk wel zeker dat je de timing nog wat kan bijdraaien. Ik doe dat gewoon op gehoor, als de motor op z'n 'makkelijkst' draait is het goed. Niet perse op z'n snelst. En dat ie onmiddelijk reageert op gas geven.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969