(9 May 2021, 20:27)Marc1970 schreef: Die rode draad is de 'remote start', een handigheidje voor monteurs waar je een soort deurbelknop op aan kan sluiten, en zodoende de startmotor kan laten ronddraaien vanuit de motorruimte. Scheelt een hoop gedraai aan de krukas bij kleppenstellen bijvoorbeeld.
Ik denk dat je bij het loshalen van de tank-ingewanden de draad van de vlotter gebroken hebt. Die doorvoer is een beetje roestig meestal. Ik heb de vlotterdraad wel s door een loos pijpje gevoerd en dat daarna dichtgeplempt met polyester. Die units zijn best duur.
Dat stat. schudden is iets te veel maar niet te gek. Paar rpm erbij, CO wat omhoog, misschien de timing nog wat tweaken, en hij draait als een zonnetje. Beetje schudden doen ze toch wel. Normale geluid uit de uitlaat is een soort steady dreun, zodat de mensen weten dat je er bent.
Ik weet eigenlijk wel zeker dat je de timing nog wat kan bijdraaien. Ik doe dat gewoon op gehoor, als de motor op z'n 'makkelijkst' draait is het goed. Niet perse op z'n snelst. En dat ie onmiddelijk reageert op gas geven.
Bizar hoeveel slimmigheidjes er in zo’n auto kunnen zitten

Ik zal van de week de vlotter er eens uithalen, zien of hij kapot is.
Ik begreep dat aan de onderkant van de carb een boutje zit die de hoogte van de sproeier aanpast.
Zijn er meer manieren om stat. toerental hoger te zetten. Wellicht een aanslag van de gaskabel, of zeg ik dan wat geks?
Opzich reageert hij goed op gasgeven.
Wil hem alleen wat sneller stationair hebben.
Hij verzuipt wel aardig wanneer ik een flinke drel gas geef.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk