21 May 2021, 07:53
Op zich vind ik het niet verkeerd om je motor daarmee te optimaliseren voor gebruik op LPG, maar niet als oplossing voor een probleem dat er in eerste instantie niet was.
Iig valt me aan de benzine- vs LPG-curves op dat het probleem begint daar waar benzine het "beter" doet dan LPG, nl. bij de hogere toerentallen. Het hogere octaangetal van LPG zegt dus ook niet alles. Het kruispunt van de twee curves ligt wellicht niet geheel toevallig bij het genoemde toerental vanaf welke pingelen gaat optreden (ervan uitgaande dat dat steeds bij gebruik op LPG het geval was).
Ik ben wel benieuwd naar de uitkomst...
Iig valt me aan de benzine- vs LPG-curves op dat het probleem begint daar waar benzine het "beter" doet dan LPG, nl. bij de hogere toerentallen. Het hogere octaangetal van LPG zegt dus ook niet alles. Het kruispunt van de twee curves ligt wellicht niet geheel toevallig bij het genoemde toerental vanaf welke pingelen gaat optreden (ervan uitgaande dat dat steeds bij gebruik op LPG het geval was).
Ik ben wel benieuwd naar de uitkomst...
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47