22 May 2021, 11:29
Nee 48 liter is bruto, je wordt een hele goede bekende bij de pomp. Groter past niet tussen de chassisbalken. Misschien is er inmiddels een grotere ringtang die in de bodem past? Of twee cilinders achter elkaar zoals de 940.
Standaard oplossing voor de 240 zijn er allang niet meer, maar destijds was onderbouw in het 'smokkelvak' de way to go. Vialle had er een 'For Volvo' pakket voor.
Die 0,5% CO haalt ie met twee vingers in z'n neus, zeker op LPG kwam de CO in mijn 1989 B230F 240 op 0,0%. En dat systeem was simpeltjes vacuumgestuurd, de lambdasonde was weg en de waarde vastgezet op 1. In 1990 kwam er volgens mij een lambda gestuurd systeem met stappenmotor op de verdamper.
Standaard oplossing voor de 240 zijn er allang niet meer, maar destijds was onderbouw in het 'smokkelvak' de way to go. Vialle had er een 'For Volvo' pakket voor.
Die 0,5% CO haalt ie met twee vingers in z'n neus, zeker op LPG kwam de CO in mijn 1989 B230F 240 op 0,0%. En dat systeem was simpeltjes vacuumgestuurd, de lambdasonde was weg en de waarde vastgezet op 1. In 1990 kwam er volgens mij een lambda gestuurd systeem met stappenmotor op de verdamper.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969